onsdag 15 juni 2011

Åska är inte bra för trygghetslarmen.

Ja jag vet inte vilket väder som är bäst men en sak är jag säker på, JAG VILL HA SOL OCH VÄRME NUU.

Här mellan bergen har det åskat en del den sista veckan och då får vi extra mycket att göra på jobbet, larmen går sönder och vi får kuska runt och byta. Tänk vad skönt det hade vart om det kunde hålla sig till ett hörn på kommunen men inte då, Borgunda ena vändan och Grolanda nästa. Ja det är ju inte så att det nöjer sig med det vi fortsätter fram och tillbaka i flera dagar ska ni veta, gött att man inte behöver betala den diesel räkningen.

Det är så härligt att få träffa alla dessa människor ute på landet ska ni veta, de är inte bekymrade att telefonen är kaputt och att närmsta granne bor 3 km bort.

Extra tillsyn? nä inte då de klarar sig.

Pingsten = husbilen. Lidköping fick ett besök och då var Rörstrands fabriken ett måste och en kasse hade jag med hem. Lördagar är = med torgdag i Lidköping och det är ju ett måste sedan var det ut till Spiken och solen tittade fram.

Några tog en promenad till Läckö slott men jag satte mig och lapade sol.

Pingstdagen fick bli en vandring ut på Hindens rev. Har ni inte gått där så säger jag bara gör det, helt underbart.

När vi kom hem var det att packa ur bilen och städa för sedan lämnade vi den i måndags, så nu är vi utan bil.

Hoppas allt går i lås nu så att vi kommer iväg på semester.

"Dammtussar kan vara bevis på att någon gjort något roligare"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar