söndag 8 maj 2011

Helgen över.

Då är helgen över för denna gången, vad fort det går.

Igår kom Johans kusin med familj från Alingsås, de har fixat och donat med sin båt som snart ska få komma i vattnet. Vilket jobb de har innan de kan börja njuta av sin Escape, tur att sonen va med. Han var en hejjare på att vaxa enl mor sin.

Promenaden igår gick inte till Ramsvik och tur va väl det, fick reda på att det nog skulle tagit mer än fm. Vi  gick i stället till Ödby ö.

Det är så rogivande att sitta vid kajkanten och titta på alla människor som håller på med sina båtar och höra måsarna i skyn.

Hade ju glömt solkräm men som tur va så fanns det att låna, underligt det där jag blir så himmla röd på bröstet oavsett om jag smörjar eller ej.
Vilken sort ska man använda igentligen?

Åkte hem efter frukost idag och körde då över Orust och Tjörn, vilka vyer jag blir helt sjuk. Vill bo där en sådan här dag.

När vi kom hem var det en överraskning på altanen..... där satt Martina & Sara och löste världsproblemen, fick med dem till Pa:s och sedan grillade vi gemensamt.

Efter att vi ätit så blev det lite klädvisning, stannade ju även i Lysekil.


Min gullviveplanta.



1 kommentar:

  1. Härlig helg låter det som... Hejare på att ta kort oxå ser jag...Du kan ju! Kramis Gunilla

    SvaraRadera