torsdag 28 april 2011

Japansk körsbär.

Idag är hela trädet fullt av rosa blommor och det surrar för fullt, i morgon börjar säkerligen blommorna falla av.

Igår var jag i Göteborg hos min doktor, hon är för bara för skön.
- Sätt dig på britsen så jag gammla människa får sitta i bästa stolen börjar hon besöket med.
Jag hoppade fort upp och gjorde som jag blivit tillsagd. Den stackars underläkaren som var med såg helt förskräckt ut men förstod ganska snart att det inte va någon fara.
Fick två val cortison i hög dos eller prova en relativt ny medicin, inget svårt val för mig.
- Jag provar det nya sa jag med en gång.
Gick sedan till apoteket på Sahlgrenska för annars ska det väl beställas och donas här hemma.
Nog om det.

På lördag ska vi på barndop i Baltaks kyrka så jag skulle ju ha något nytt hade jag tänkt, det är ju inte lätt.
I tisdags släpade jag runt Catarina på Elins i Skövde och igår gick jag banne mig i minst 20 affärer, var inne i en affär och såg prislapparna oj, oj, oj men då tänkte jag hittar jag nått här så skit samma. Men jag var utan kassar när jag åkte hem.

Lite halvsur på väg till tåget var jag allt och vad händer då ?
Får en pratsjuk pappa som pratar hela vägen till Falköping och där sitter man men ett oäkta leende på läpparna och småpratar.

Väl hemma blev det en sväng till Ebba & Axel, det lönade sig. Varför gick jag inte dit med en gång för?

Idag har det varit fackligt hela dagen, varit mycket givande och nytänkande. Trodde aldrig att jag skulle tycka att det skulle va så kul.

Nu tror jag allt det blir altanen en stund och ett litet glas, är ju synd att den öppnade flaskan blir förstörd.

I morgon em får vi besök av en liten prinsessa och hennes mamma, ska bli så underbart. Blir ju en bra uppladdning för Martina som ska spela U21 SM i helgen.

1 kommentar:

  1. Hej Helene! jag vill oxå ha japansk körsbär...Kanske nästa år då! ja då ska du börja med ny medicin,så där får jag hålla på mä... Hoppas det blir bra då. Skoj me lite nytt hörrudu! varit på second hand i lidk idag,har du hittat nåt?? Kramis Gunilla

    SvaraRadera